25 Şubat 2015 Çarşamba

Rus Seviye 10 Ağır Tank IS-4


Oyunun en sağlam tanklarından biri olan savunmanın göz bebeği olan IS-4 incelemesiyle karşınızdayız. 

Tank Özellikleri:



















İlk Bakış:

Tankın teknik özelliklerine geçmeden önce tam bir savunma tankı olduğunu söylemek zorundayım. Orta tanklar hatta heavy tanklar arasında bile hareket kabiliyeti bakımından en yavaş tanklardan biri. Bu avantajlarından yoksun olan IS-4 zırhı, canı ve yükleme süresiyle önce çıkıyor. Özellikle klan savaşlarında yem veya savunma aracı olarak kullanacağınız bir tank varsa o da IS-4’tür.

Not:IS-4 için küçük bir ekleme. Tank 0.7.3 güncellemesi öncesinde seviye 9 rus ağır tankmış ve o dönemin mekaniklerinde eşsiz bir tank olduğu söyleniyor. Bu da ekstra bir bilgi.  

Silahın eğilme/kalkma derecesi: -6°/+16°
Kamuflaj: Ağır tank için orta seviyede
Ortalama tamir masrafı: 25 000 kredi

Artıları
-Oldukça iyi bir ön ve yan zırh. Özellikle orta ve uzun mesafelerde etkili.
-Sidescapping için mükemmel bir tank.
-Görece düşük yükleme süresi
-Canı ve zırhının efektif kullanımda tam bir hat tutma ve ittirme kabiliyetinin bulunması


Eksileri
-Düşük manevra kabiliyeti ve taret dönüşü
-Gold mermisinin HEAT olması
-Hızı ve hızlanmasının yetersizliği
-Hulldown'a yatkın olmayışı ve komutan kupolasından kolay hasar alması


Üstlenebileceği Roller

1-Yakın mesafe savaşçısı 2-Savunmacı 3-Orta mesafe nişancısı

Mürettebat:
1. Komutan(Aynı zamanda Radyocu)  
2.Topçu

3.Sürücü

4.Yükleyici

Tavsiye edilen mürettebat yetenekleri ve ekipmanlar

Komutan(Radyocu): 6.His /  Durumsal Farkındalık / Keşif / Kamuflaj

Topçu: Tamir/ Anlık Atış / Kamuflaj / Silahtar

Sürücü: Tamir/ Konforlu Yolculuk / Arazi Sürücüsü / Kamuflaj

Yükleyici: Tamir/ Güvenli Depolama/ Kamuflaj / Yangın Söndürme

Donanım:   /    /  (     veya  )




Sıkça Sorulan Sorular:


"Neden BIA yok?":



-Bildiğiniz üzere, BIA perk i bütün mürettebatınızda %100 seviyesinde olması gerekir. Ana beceride +%5 bonus demek, tankın herşeyine +%5 anlamına gelmiyor. Kabaca %2.3 daha hızlı dolum süresi, +%1.5 kamuflaj (tanka göre değişir), +%2 nişan süresi gibi iyileştirmeler veriyor. Buraya kadar herşey güzel ancak, bütün mürettebatta olma koşulu ve %100 olana kadar çalışmaması büyük sorun. %100 olan bir mürettebatın ilk skili tamamlaması için 70-80 civarı maç yapmanız gerekir. İlk skillere bia verdiğinizi düşünün, 70-80 maçı skillsiz mürettebatla oynamış olursunuz. En kötü tarafı da 80 maçı yapana kadar paletiniz 11 saniyede tamir olması sanırım. Kısaca %100 olana kadar çalışmayan, çalışınca da o kadar beklediğinize değmeyen yeteneği vermek sizin takdirinize kalmış.

Aynı şey standart ağır tanklarda da geçerli. Bu yüzden aynı cevabı diğer ağır tank incelemelerinde sıkça görebilirsiniz. :))


"BIA vermememizin sebebi tam olarak nedir?":

- 4. skiller bitince kredi yada altınla yeniden eğitip BIA vermeniz akıllıca bir hamle olur. BIA'sız yapamam diyorsanız 3. skiller bitirip 4. skilleri biraz ilerletince yeniden eğitip BIA vermeniz de uygundur. İlk skillere BIA vermek hata olur yukarıda yazdığım gerekçeden ötürü. İkinci skillere BIA vermek de hata çünkü 2. skillerin %100 olması için de fazladan 130 civarı savaş oynamanız gerekir. 130 maçı da tek skilli tankla oynamak tanktan alacağınız verimi kısıtlar. 3. skillere verilmesi mevzunu anlayabilirsiniz. O nedenle etkinliği, beceri seviyesi ile artan skilleri seçip, 3-4 skilli mürettebata sahip olduktan sonra yeniden eğitme yolu ile BIA vermeniz sizin açınızdan faydalı olur.

"Bu tanka kaplı optik ne alaka modüller biraz absürd gibi?"

- Açıkçası bir tankın olmazsa olmazı görüş mesafesidir. Her ne kadar silüetinizden dolayı kolay spotlansanızda en azından spotlayabilmeniz için çok önemli kaplı optik. Kaplı optikten vazgeçip yerine havalandırma takabilirsiniz ama en uygun ve mantıklı çözüm ilk üçlüdür. Kaplı optik görüş mesafenizi, düşey dengeliyici hareketli atış isabetinizi, hızlı doldurma da yükleme hızınızı arttıracaktır.

Zırh Şeması:


Tank yakın mesafelerde delinebilse de orta uzak mesafelerde açılı pozisyonlarda durursanız yüksek ihtimal sektirecektir. Yakın mesafelerde olabildiğince tankın önünü saklamaya gayret gösterin. Ayrıca tankın yan zırhı gerçekten iyi, sidescrapping için de biçilmiş kaftan ve yandan gelen mermiler nüfus etse bile tank hasar almayabiliyor. Tank yavaşlığından dolayı sizi defansif oynamak zorunda bıraksa da zırhınıza efektif kullanabildiğiniz sürece rahatça güvenebilirsiniz.

Benzer işi yapabilecek aynı sınıftaki diğer tanklarla karşılaştırma:

IS4 vs IS7:

IS4'ün yan ve arka zırhı IS7 ye nazaran daha sağlam. Buna karşılık IS7, IS4'e göre çok daha sağlam ön zırha sahip. Taret zırhı olarak IS7 eşsizken IS-4 taredin üst kısımlarından kolayca delinebiliyor. Her iki tankta silah eğilmesinden yana muzdarip. IS4'ün topu isabet ve nişan alma açısından IS7'ye göre daha güvenilir . IS7'nin taret zırhı, IS4'ünkine göre daha iyi. IS4'ün sahip olduğu can değeri daha fazla. IS7'nin hareket kabiliyeti IS4'ünkine göre üstün.

IS4 vs 113:

Tanklar efektif ön zırh açısından birbirine yakın ama IS-4 yakın mesafede ön zırhtan daha çok hasar alabilir. IS-4 yan zırh açısından daha güçlü. Hız ve manevra konusunda 113 açık ara önde ama yükleme süreleri birbirine yakın arada 1 sn'den az bir fark var. Top eğilmesi olarak IS-4 önde ve bunun farkı arazi haritalarında daha çok kendini gösteriyor. Tabii ki canı 113'ten 200 fazla.

IS4 vs E100:

E100 ön zırh konusunda biraz daha iyi. Yan zırhlarda her ikiside iyi performans gösteriyor. Top konusunda E100 geç doldurması ve dengesiz hasar aralığı nedeniyle IS-4'ün gerisinde. Aynı durum standart mermiler açısından da geçerli. IS4 258mm delerken E100 234mm delmeyle bayağı geride kalıyor. E100 ve IS-4 kağıt üzerinde benzer isabet değerlerine sahipken E100'ün mermi hızının çok yavaş olması büyük eksi. Can bakımındansa E100 200 can önde IS4'ten. Yüksek silüeti yüzünden E100 kamuflaj sıkıntısı yaşıyor ve IS4'ün gerisinde. Genel olarak farklılıkları bir kenara bırakırsak birbiri yerine kullanabilen farklı 2 tank denebilir.

IS4 vs MAUS:

Maus 500 can önde IS4'ten. Ön zırhı güvenilir durumda. Fakat hız konusunda IS4'ün gerisinde. Standart mermi delmesi IS4'ten kötü olsa da gold mermisinin APCR oluşu durumu eşitliyor. Kamuflaj kıyaslamasında IS4'ün fersah fersah gerisinde kalan Maus yüksek silueti ve gittiği yerde çakılı kalmasından ötürü IS-4 kadar etkin olamıyor.

IS4 vs T110E5:

T110E5, IS4'e göre daha hızlı ve daha çevik. Ayrıca atış sıklığı, nişan süresi, isabet, silah eğimesi gibi konularda T110E5, IS4'e göre açık ara önde. Hasar ortalamaları nispeten birbirine yakın ama IS-4 biraz daha önde . IS4 genel olarak (özellikle yan ve arka) T110E5'den zırh konusunda daha üstün. IS4'ün taretindeki zayıf noktayı uzaktan vurmak zorken T110E5'in taretindeki zayıf noktayı 500m uzaktan bile vurabilirsiniz.



IS4 vs FV 215b:



IS4 vs T110E5 konusunda söylenenler aşağı yukarı burada da geçerli. FV 215b, arkadan taretli olduğu için, köşeleri dönerken nispeten zayıf olan gövdeyi önce göstermek zorunda kalıyor. Kısaca IS4'nin zırhı iyi, FV 215b nin ise atış hızı daha iyi diyebiliriz. FV 215b'nin gold mermisiyse APCR. Bunu da FV'nin hanesine + olarak ekleyebiliriz.













1 yorum :