13 Mart 2015 Cuma

Amerikan Seviye 10 Ağır Tank T57 Heavy


Bir zamanlar Mitolojinin ölüm kusan canavarı, Random maçlara arkasında bıraktığı enkaz, gözyaşı ve “OP” “Pls Nerf” feryatlarıyla hükmetmiş olan; yediği nerfler akabinde tırnakları sökülmüş ama hala yakaladığında ısırmaya hazır ve başı dik duran devrik diktatör T-57’yi inceleyeceğiz.


T57.png


T-57 Heavy, gerek randomda gerekse klan savaşlarında üzerine ileri hat ateş desteği rolü biçilmiş bir tank. Bu rolde bir tanktan beklenen özellikleri kısaca belirtmemiz gerekirse:


  • Asıl savaşın koptuğu noktanın (ki bu nokta genelde brawler dediğimiz ağır tankların göğüs göğüse çarpıştığı yer olsa da, haritaya ve takımlara göre bazen toplu bir şekilde orta tankların birbirine girdiği yer de olabilir) bir adım arkasında pozisyon almalı.
  • Bu pozisyon hem çarpışma alanının her tarafına hakim olabilecek geniş bir açıya sahip olmalı, hem de namlular üzerine döndüğü anda en az zararla çekilebileceği bir yer olmalı.
  • Sağlayacağı ateş desteği ve alan hakimiyeti ile canı az olan düşmanı bitirmek, takım arkadaşının etrafının sarılmasını önlemek ve karmaşa anında en kritik olan hedefi belirleyebilmek gibi görevleri yerine getirmeli.


Şimdi bu üç maddeyi göz önünde bulundurarak T-57’nin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirelim.


Artıları:
  • Dakika Başına Hasar (DPM) olarak oyundaki en yüksek değere sahip ağır tank olması.
  • Şarjör değiştirme hızı.
  • 2 atış arası mermi değiştirme hızı.
  • Caydırıcılık*
  • Yeterli Top eğilme açısı (-8 Derece Eğilme / 12 Derece Doğrulma)


Eksileri:
  • Hantal olması. Özellikle gövde dönüş hızının ve geri gitme hızının çok düşük olması.
  • Yavaş nişan alması ve isabet oranının orta mesafelerden itibaren yetersiz olması.
  • Ön gövde ve ön taret mantlet benzeri yapının dışında kağıt gibi olması.
  • Modül ve mürettebat hasarına çok açık olması. Özellikle sık sık taretin kitlenmesi, topun bozulması.


*Caydırıcılık: Normal tanklarla çoğu zaman sıkıştırıldığınızda “bir mermi yer doldurana kadar bitiririz” düşüncesiyle üzerinize sırtlan sürüsü gibi çökecek olan düşman söz konusu köşenin diğer tarafında bekleyen bir şarjörlü tank olunca aynı hevesi göstermeyecek, tereddütle bekleyip önden çıkacak bir kurban bekleyecektir. 6 saniyede atacağınız 4 mermi demek: 4 kere baştan modül, mürettebat hasarı ve yangın şansı demek olacağı gibi, köşeden çıkarken atış açısı yakalamadan paletlenen ve paletini tamir ettiği anda tekrar paletlenen bir düşman anlamına gelebilir. Bu tarz bir caydırıcılık, merminizi saklayıp sabredebildiğiniz bir çok durumda size yardım gelmesi için gereken zamanı kazandırabilir.
t57-zırh.jpg


Tavsiye Edilen Mürettebat Yetenekleri:




Komutan / Radyo
6. His
Silah Ark.
Dur. Fark.
Tamir
Nişancı
Anlık Atış
Silah Ark.
Silahtar
Tamir
Sürücü
Konf. Yol.
Silah Ark.
Tamir
Acil Fren
Yükleyici
Güv. Dep.
Silah Ark.
Tamir
Kamuflaj

Neden Silah Arkadaşlığı?
Bir tanka mürettebat yeteneği ve modül atarken ya açıklarını kapatma, ya da sivrildiği yönlerini daha da keskinleştirme yolu tercih edilir. İlk yöntemde elinizde her açıdan ortalamaya yakın bir tank olurken (Nereye koysan oynar dediğimiz futbolcular gibi :) ), diğerinde uygun pozisyonunda en iyi işi çıkaran tanka sahip olursunuz(Gol Kralı). Rastgele savaşlar da ilk yöntem kabul edilebilir olsa da, klan ve takım savaşlarını da işin içine kattığınız zaman ikinci yöntem tercih sebebi olmalı.

Yukarıda belirttiğimiz özellikleri göz önüne aldığımızda T-57’nin en büyük gücünün hızlı yükleme ve boşaltma olduğu, zayıf yönlerinin de isabetsizliği, nişan hızı ve hantallığı olduğu aşikar (T-57 şarjörünü boşalttıktan sonra olay yerinden kaçamayan bir tank). O zaman biz Silah Ark. ile hem yükleme süremizi ve nişan almamızı biraz daha hızlandırırken, hem de tankın bütün dönüş hızı, ivmelenme ve zemin direnci gibi bütün soft statlarına %2.3 iyileştirme sağlamış oluyoruz.


Tavsiye Edilen Modüller:



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder