18 Mart 2015 Çarşamba

Mürettebat Hakkında

Rehberimizin bu kısmında mürettebat ve mürettebatın yetenekleri hakkında bilgilendirme yapacağım. Mürettebat oyunda en dikkatli olmanız ve karar vermeniz gereken şeylerden bir tanesi olarak göze çarpıyor. Çünkü verdiğiniz yetenekler tankın özelliklerinize ya da sizin oyun tarzınıza direkt olarak katkı sağlayabilecek cinsten etkilere sahip. Hangi yeteneklerin %100 olunca çalıştığına, hangi yeteneklerin, yetenek verildiği andan itibaren çalıştığına, hangilerinin ise bütün mürettebata verilerek çalıştırılabildiğine dair bilgi sahibi olmanız gerekli. Bu sayede optimum ayarları bulup, düzenleyebilirsiniz.


Kaç tip mürettebatımız var? Bu mürettebatları nasıl elde edebiliriz?


Fotoğrafı büyütmek için tıklayınız.

Toplam 5 tip mürettebatımız var.


CrewJobCommandInjured.pngKomutan öldüğünde  öğretmen yeteneği tamamıyla etkisiz olur, eğer diğer mürettebatlara veya tanka verilen herhangi bir görüş yeteneğini arttıran özellik varsa bu özelliklerde düşüş görülür.
CrewJobGunINjured.pngTopçu öldüğünde odaklama hızı azalır ve nişan dağılması artar. Taret dönüş hızı da düşecektir. Eğer bir hedefe odaklanırken topçu ölürse, odaklama işlemi baştan başlayabilir.
CrewJobDriveInjured.pngSürücü öldüğünde aracın son hızı, dönüş hızı ve hızlanması azalır.
CrewJobRadioInjured.pngTelsiz operatörü öldüğünde sinyal mesafesi azalır.
CrewJobLoadInjured.pngYükleyici öldüğünde yükleme süresi artar. Eğer yükleme esnasında yükleyici ölürse, yükleme süresi ölü mürettebat halindeki değer üzerinden devam edecektir.


Örneğin; sizin yükleme süreniz 10 saniye ve yükleyiciniz öldüğünde 20 saniye de dolduruyorsunuz. Yükleme esnasında yükleyiciniz ölürse ve merminizi yüklemenize 5 saniye kalmışsa bu 10 saniyeye çıkar ve kaldığı yerden devam eder. Tamiri halinde de aynı şekilde eski haline geri döner.


İlk defa bir tank alıp mürettebat ekleyecekseniz oyun size 3 seçenek sunacaktır.


Fotoğrafı büyütmek için tıklayınız.


Tankınızda mürettebat var ama siz başka bir mürettebat almak istiyorsanız mürettebatınızı sağ tıklayıp kışlaya gönderebilirsiniz. Bu sayede boşalan slota yeni bir mürettebat atayabilirsiniz. Burada da oyun size kaç ana yetenek %’yle mürettebat istediğinizi sorar. Üstteki fotoğraf gibi benzer bir seçim yaparak mürettebatınızı atayabilirsiniz. Alttaki fotoğrafta da bunu nereden yapabileceğinizi görüyorsunuz.


shot_058.jpg


Bir tanktan bir tanka mürettebat eğitmek için yapmanız gerekenler ise aşağıdaki fotoğraftadır.

shot_063.jpg

Bir tanktaki mürettebatı başka bir mürettebata göndermek için önce ilk tanktaki mürettebatı kışlaya göndermeli ve ondan sonra mürettebatı atmak istediğimiz tanka hangi mürettebat çeşidini attıysak o tankın mürettebat slotuna tıklayarak mürettebatı görebilir ve atayabilirsiniz.


Yeniden eğitme işlemini de ilgili mürettebata sağ tıklayıp kişisel dosyasına girdikten sonra eğitim sekmesinden mevcut araç tuşuna tıklayarak otomatik olarak bulunduğu tankı saptadıktan sonra altın ya da krediyle tekrar eğitebilirsiniz.


Mürettebatı aktarırken dikkat etmeniz gereken kurallar


-Farklı uluslar arasında mürettebat hiçbir şekilde aktarma yapılamaz.


-Aynı uluslar arasında aynı sınıf tanklarda mürettebat eğitilmeden kullanılırsa örneğin,T44’ten T54’e aktarım yapılırken mürettebat ana yeteneklerinin %75’i oranında performansla çalışır.


-Aynı ulus farklı sınıf tanklarda mürettebat eğitilmeden kullanılırsa örneğin;T54’ten IS7’ye aktarım yapılırken mürettebat ana yeteneklerinin %50’si oranında performansla çalışır.


-Premium tanklardaysa aynı ulus ve sınıf olduğu sürece eğitmeden mürettebat %100 performansla kullanılabilir. Örneğin; AMX 50B’nin mürettebatını  FCM50t’ye eğitmeden rahatlıkla kullanabilirsiniz. Fakat FCM50t’ye eğitilmiş mürettebat diğer fransız ağır tanklarında kullanılamaz.


-Mürettebatınızın görevini değiştirmek istediğinizde 500 altın karşılığında değiştirebilirsiniz. Örneğin topçunuzu yükleyici ya da diğer görevlere atayabilirsiniz.

-Aynı ulus ve sınıfa ait farklı tanklarda mürettebat aktarımı esnasında seviye farkının bir etkisi yoktur. Örneğin, seviye 6'dan 8'e ya da 7'den 5'e mürettebat aktarılırken de aynı prosedür uygulanır.

Mürettebat Beceri ve Yetenekleri


Tankın ana yeteneklerini temelde %100 yaparsanız mürettebatın çeşidine göre kendine ait beceri ve yetenekler açılacaktır. Bu özellikler tankın spotlama/spotlanma, hızlanma, dönüş hızı, yükleme/nişan süresi vb. kabiliyetlerinin artmasını ve dolayısıyla performansınızı arttırmanızı sağlar. Bu yetenekleri doğru atamak ve öncelikle neyin nasıl çalıştığını bilmek gerekiyor.  


Bunları direkt olarak buradan anlatmak çok fazla yazı kirliliğine neden olacağından bunu tablolarla anlatmak çok daha kolay ve mantıklı geldiğinden aşağıdaki açıklamaları takip ederek gerekli bilgileri alabilirsiniz.


Yeteneklerin ne işe yaradığını ve hangi modüllerle ne gibi konfigürasyonlar yapabileceğinize buradan Türkçe olarak bakabilirsiniz. Tablo yapısı ve sunum şekli tamamıyla wotinfo sitesine, çevirisiyse tamamıyla bana aittir.


Seviye 10 tanklarda ne tarz mürettebat yeteneği verilmesi gerektiği hakkında genel bilgi almak için buraya tıklayın.


Bu yetenekleri uygulamak tamamen tercih meselesidir. Beğenmediğiniz bir dizilim ya da tercih etmediğiniz bir yetenek varsa istediğiniz şekilde değiştirmek sizin kararınızdır bunu lütfen unutmayın.


Peki verdiğimiz yetenekleri nasıl değiştirebiliriz?


Gerekli mürettebatı sağ tıklayıp kişisel dosya kısmına giderek değiştirebiliriz.


shot_061.jpg


Kırmızı hatlarla belirtilen kısımdan bırak tuşuna tıklayarak altınla ya da krediyle tankımızın mürettebatını 0’dan eğitebiliriz.


Fotoğrafı büyütmek için tıklayınız.

Fotoğrafta da gördüğünüz gibi 3 seçimde de mürettebatın yeteneklerinin yüzde kaçını kaybederek sıfırlandığını görebilirsiniz. Sıfırlandıktan itibaren mürettebata becerilerini tercih ettiğiniz şekliyle kullanabilirsiniz.Yaptğınız eğitim seçimine göre mürettebat yüzdesel oranda tecrübe puanı kaybedecektir.

Mürettebat yeteneklerini geliştirilirken her %1 için ne kadar tecrübe puanı gerektiği hakkındaki tabloya buradan erişebilirsiniz.

En önemli şeylerden biri de mürettebata yüklediğiniz kabiliyetlerin %100'de çalışıp çalışmama durumu. Maalesef bunu birçok oyunu atlıyor ve kabiliyet %100 olana kadar kullanamayacağı kabiliyetleri veriyor. Bunun çözümüyse şu; %100 olmadan çalışan kabiliyetler verin mürettebatınıza. Kabiliyet %100 olduğunda altınla sıfırlayıp hangi kabiliyeti verecekseniz onu verin ve bunu olabildiğince bu şekilde devam ettirin.

Sanırım mürettebat hakkında verebileceğimiz tüm bilgileri verdik. Bir daha ki rehberde görüşmek dileğiyle.


 



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder