29 Mart 2015 Pazar

Klan Savaşı Detayları

Her ne kadar standart savaş, ekip savaşı ya da tank alayı yapalım, hiç birinin tadı klan savaşlarına benzemez. Tanıyıp bildiğiniz 15 kişiyle beraber oynamak; onlarla beraber yenip hatta yenilmek herkesin arzuladığı ve zevk aldığı bir oyun kipi. Bu konu her ne kadar biraz komutanlar ve çip hareketlerini yönetenler için olsa da eksiklerimizi tamamlamak, harita üzerindeki senaryoların teknik açıdan ne anlama geldiğini bilmek bütün komutan ya da komutan adaylarının kafasındaki soru işaretlerine ışık tutacaktır.


Öncelikle World of Tanks’ın genel bir Dünya Haritası rehberi mevcut. Bu yüzden zaten portalda bulunan bir rehberi burada ayrıca yazmak gereksiz gibi. Benim anlatacağım şeyler genel klan savaşı mantığı ve sonra gelecek olan klan savaşı rehberlerine bir nevi giriş yapmak için. O yüzden bazı kısımları kısa keseceğim hatta hiç bahsetmeyeceğim bile.


+++World of Tanks’ın kendi hazırladığı rehbere ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.


     Klan savaşlarına katılma şartları ve genel kurallar


  • Elbette öncelikle bir klana mensup olmalısınız.


  • Yeterli sayıda oyuncu bulundurmalısınız.(en az 15)


  • 1 oyuncu = 1 çip demektir. Seviye 5 tankı olan her oyuncu bu kurala dahildir.


  • Klan savaşlarında seviye 10 tank kullanmak gerekliliktir. İstediğiniz seviyede tank seçebilme hakkınız olsa da karşınızdaki seviye 10 tankları gördüğünüzde sizde kullanmak zorunda kalacaksınız.


Klan yöneticileri için;


  • Dünya Haritası'nda boy gösterebilmek için ya Dünya Haritası'nda mavi oklarla gösterilen çıkarma bölgelerine ya da belirlenmiş isyan noktalarına başvurmalısınız.


  • Başvuru işlemi sonlandığında portaldan Dünya Haritası’na tıkladığınızda haritanın sağ üstündeki onaylama kutucuğunu kullanın.


ÖNEMLİ!!! : Harita üzerindeki “her işlemden sonra" bu onay kutucuğunu işaretlemek zorundasınız. Bu yüzden takipte olun. Tek bir unutkanlık planlarınızı suya düşürebilir.


Peki çıkartma turnuvalarının mantığı nedir?


  • Toprağa çıkabilmek ve etrafındaki bölgeleri alıp altın kazanabilmek  ve tabii ki klanın adını duyurabilmek için.


  • Çıkarma turnuvaları genellikle sınır bölgelerde mevcuttur ve o bölgenin belirlenmiş haritasında tamamen rastgele olarak klanların birbiriyle eşleşmesiyle ve tek maç eleme yöntemiyle belirlenir.


  • Finali kazanan toprak sahibiyle maç yapma hakkı kazanır ve eğer onu da yenerse çıkartma bölgesinin yeni sahibi olur. Beraberlik halinde çıkartma bölgesini savunan kazanmış olur.


  • Çıkartma bölgelerine yan topraklardan saldırı yapılamaz.


  • İsyanlarda aynı şekilde çıktıkları andan itibaren başvurulabilir ve mantığı çıkartma bölgeleriyle aynıdır.


Klan savaşına hazır mıyız artık?


Karargahınızı hemen dikin. Karargahınızı diktiğinizde çıkartma bölgesinde hazır 15 çipiniz gözükür. Bu çipleri etrafa amacınıza uygun olarak göndermelisiniz ve tabii ki çip bölmesinden karargaha da çip çekmelisiniz. Unutmayın savaşa 15 kişi çıkılması gerekiyor ve 1 çip=1 oyuncu demek. Onay işleminizi yapmayı unutmayın. Klan savaşı bildirisi “Özel Savaşlar” adı altında savaştan 15 dk önce klandaki tüm oyuncuların garajına otomatik olarak düşecektir.


Her toprağın kendine ait bir savaş saati ve belirlenmiş sabit bir haritası vardır.


Bir toprağa çip atıldıysa o savaş, toprağın belirli savaş vaktinden yaklaşık 1,5 saat sonra yapılır. Örneğin; savaş saati 21.00 olan bir yerde savaş 22.30’da yapılır.


Toprağa saldıran her zaman 2.üste başlar.


Özel savaşlar sekmesi açıldığında ismi solda yazan her zaman 1.üste başlar.


Şimdi komutanlar zaten bu kısma kadar ki bilgilere site üzerinden veya tecrübeleri dolayısıyla vakıflar. Benim asıl anlatacağım şey senaryolar hakkında. Bu anlattıklarım yazılarak anlatılamayacağından şekillerle anlatmak önemli. Gelelim ilk senaryomuza.


Senaryo 1: Karşılaşma savaşı





Bu durumda 21.30’da bir karşılaşma savaşı olacak. Bu her iki toprağın haritasında da olabilir, 1. veya 2. üste başlayabilirsiniz. Bu yüzden herşeye hazırlıklı olun. Kazanan kaybedenin toprağında oynar ve beraberlik halinde başka savaş yapılmaz.


Savaşı bir taraf kazanırsa karşı tarafın toprağında 22.30’da bir savaş daha yapar. Kazanırsa toprağı alır. Kaybederse toprağı alamaz ama kendi toprağını korumuş olur.


Senaryo 2:Saldırı/Koruma/Geciktirme





Burada istisnai bir durum söz konusu. 3. bir toprağa 2 ayrı klan saldırırsa önce saldıran klanlar saldırdıkları toprağın haritasında ve saatinde kendi arasında savaşır.


Bu savaşın saati 22.30’da olacaktır. İstisnai durum da tam burası. Beraberlik halinde savaşı 1.üste başlayan kazanır.


Savaşı kazanan toprak sahibiyle savaşır ve o savaşın saati 23.00 olur.


1-15 arası istenildiği kadar çip atılabildiğinden, 1 çip dahi atılsa toprak sahibiyle yapılacak olası savaş (bkz. 2.kefere) yarım saat sarkar. Bu şablondaki durumda 2.kefereye "geciktirme çipi" atılmış olur.


Eğer bir toprağa 3 ayrı klan saldırırsa 2 klan birbiri arasında mücadele eder ve maçın galibi diğer boşta kalan klanla savaşır. Onu da yenerse toprak sahibiyle savaşır. İş biraz çıkarma usülüne döndüğü için toprak sahibiyle savaş 23.30’a sarktı.


Özetle bir toprağa ne kadar çok farklı klan saldırırsa toprak sahibiyle yapılacak savaş saati o kadar ertelenir.


Aynı zamanda bir klan diğerini koruma amacıyla da sizin attığınız yere çip atabilir. Bu durumda 1 toprak için 2 savaş yapmak ve kazanmak zorunda kalırsınız. İttifaklarında yaptığı tam olarak budur.


Senaryo 3:Farklı savaş saatleri

Şekil 1-a


Şekil 1-b



Bu durumda daha önce bu konu hakkında tecrübeniz yoksa planlarınız suya düştü demektir. Şekilde olduğu gibi 1.keferenin toprağı 21.00’a kadar çip atılabilir gibi gözükse de son turu 20.00 olan topraktan saldırı geldiği için 1.keferenin çiplerini kilitledi. Bu yüzden şimdi biz saldırı yapamıyoruz maalesef.


2.kefere 19.00 - 20.00 aralığında çip atmış olsa da, daha önce de atabilirdi bunun önemi yok. Ama burada amaç diğer düşmanı engellemek madem, son tur bu hamleyi yapmak daha avantajlıdır her zaman.


Senaryo 4:Farklı savaş saatlerinde karşılaşma savaşları





Keferemiz bize saldırmış. Şekildeki gibi bir durumda son saldırabileceğiniz tur 20.00 bunu unutmayın. Diyelim ki karşılıklı çip attınız. Savaş saatleri şu şekilde olacaktır.


Karşılaşma savaşı 20.30’da.


Biz kazanırsak keferenin toprağında 21.30’da.


Onlar kazanırsa bizim toprağımızda 22.30’da.


Evet senaryolarımız bunlar. İnsanların en çok kafasının karıştığı ve hesaplayamadıkları şeyleri açıklamaya çalıştım. Bu senaryoları daha da arttırabilir komplike bir hale getirebilirim. Ama genel kuralları vermek yeterli. Kendimizi tekrar etmenin manası yok. Zaten bundan daha fazla farklı kural da yok. Yapbozun geri kalan parçalarını birleştirebilirsiniz.


Komutanlar hepinize sabır, başarı ve bol galibiyetler diliyorum. Kolay gelsin. Yeni rehberlerde görüşmek dileğiyle.

   





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder